Aluan Pengerusi

السـلام عـليكم ورحمة الـله وبركاته


Segala pujian bagi Allah SWT. Salawat dan salam kepada Nabi Muhammad SAW, ahli keluarga, para sahabat dan sekalian umat Islam yang istiqamah beriman kepada Allah SWT dan terus menghulurkan sebahagian harta mereka untuk berinfaq di jalan Allah SWT.


Saya bersyukur kepada Allah SWT kerana Yayasan Muslimin terlibat dalam bidang kebajikan dan pendidikan. Bidang ini amat penting kerana ia mampu membangunkan potensi ummah demi mencapai apa yang disebutkan oleh Allah SWT dalam Al-Quran sebagai khaira ummah.


Yayasan mengambil pendekatan menubuhkan dana bagi membantu mereka yang memerlukan bantuan pendidikan dan kebajikan. Oleh itu sokongan umat Islam melalui sumbangan derma amat diperlukan.


Saya berdoa semoga Allah SWT menerima apa jua bentuk sumbangan yang diberikan oleh semua pihak yang prihatin kepada kelangsungan Islam di negara ini. Semoga semua itu menjadi amal kebajikan yang mendapat ganjaran di hari kemudian, insyaAllah.


Firman Allah SWT yang bermaksud :


“Dan apa jua harta yang halal yang kamu belanjakan pada jalan Allah, maka faedahnya dan pahalanya adalah untuk diri kamu sendiri. Dan kamu pula tidaklah mendermakan sesuatu melainkan kerana menuntut keredaan Allah. Dan apa jua yang kamu dermakan dari harta yang halal, akan disempurnakan balasan pahalanya pada kamu dan balasan baik kamu itu pula tidak dikurangkan” (Surah Al-Baqarah : 272)



Sekian, terima kasih.

Wassalam.


DATO` HAJI WAN MOHAMAD BIN DATO` SHEIKH ABDUL AZIZ

Pengerusi,

Lembaga Pemegang Amanah